Példaprogamok leírása


1.példa
(applet) egyszerű program ami semmit nemcsinál, csak kiír egy rövid szöveget.

2.példa
(applet) egy integer változót hoz létre, értéket ad neki majd kiírja az értékét.

3.példa
(applet) véletlenszerű vonalakat rajzol az applet területére.

4.példa
(applet) téglalapok festését /rajzolását mutatja be.

5.példa
(applet) bemutatja hogyan lehet olyan appletet készíteni, ami folyamatosan fut. Egy változó értékét mindíg növeli egyel, majd kiírja az értékét.

6.példa
(applet) az applet folyamatos futását mutatja be ez a program is, vonalakat rajzol a képernyőre.

7.példa
(applet) egy labdát pattogtat folyamatosan az applet területén.

8.példa
(applet) az előző labda pattogtató program annyi módosítással, hogy a területre rajzoltam 4 téglalapot és ha azoknak ütközik a labda akkor visszapattan róluk. Két téglalap még mozog is hogy látványos legyen.

9.példa
(applet) megmutatja a program, hogy hogyan lehet hangeffekteket lejátszani. Az előző labda pattog a képernyőn, de hangot ad ha nekimegy valaminek.

10.példa
(applet) egy másik módszert mutat meg hangok lejátszására

11.példa
(applet) betölt egy képet és kirajzolja

12.példa
(applet) betölt egy képet és többféle méretben rajzolja ki

13.példa
(applet) bemutatja hogyan lehet átlátszó dolgokat rajzolni

14.példa
(applet) a pattogó golyó programban a téglalapok helyett képeket rajzolunk ki, illetve mostmár mind a négy téglalap mozog.

15.példa
(applet) kirajzol egy képet aminek a mérete folyamatosan nő illetve csökken, illetve kirajzolja úgy, hogy folyamatosan elhalványul majd visszaerősödik.

16.példa
(applet) bemutatja hogyan lehet különböző méretű betükkel írni.

17.példa
(applet) bemutatja hogyan írhatunk /rajzolhatunk ferdén a rajzterületre, hogyan forgathatjuk el a rajzterületet. (ebben a verzióban még villog kicsit a kép)

18.példa
(applet) az eddigi "villog a kép" problémát orvosolja, bemutatja hogyan lehet egy hátsó rajzlapra rajzolni és így elkerülni a villogást.

19.példa
(applet) a pattogó labda program villogásmentes verziója.

20.példa
(applet) a pattogó labda program módosítva, külön eljárásban rajzolunk és irányítjuk a labdát (sokkal áttekinthetőbb a program, könnyebben bővíthető).


A minden program fordítható /futtatható. A programok mind külön könyvtárban vannak, minden szükséges fájlt tartalmaznak.
Appletek mellett ott egy HTML dokumentum, amire kattintva futtatható a program. Emellett található mellettük egy APPLET.BAT fájl, ezt indítva az APPLETVIEWER program futtatja a programot. Található még egy FORDIT.BAT fájl is, amivel módosítás után fordítható a program (vagy ha véletlenül nem futna az általam fordított verzió). Alkalmazások mellett van egy FUTTAT.BAT fájl, ezzel futtathatjuk a programot.


A programokat készítette: Orosz Olivér

oli76@freemail.hu
oli76.extra.hu
oli576.uw.hu
oli76.ingyenweb.hu