Példaprogamok leírása


3dgomb.pas
A program egy gömböt forgat a térben. A gömböt vonalakkal rajzolja ki.

3dkocka.pas
A program egy kockát forgat a térben és vonalakkal rajzolja ki azt.

3dkocka2.pas
A program több kockát forgat a térben és vonalakkal rajzolja ki azokat.

3dkocka3.pas
A program 24 kockát forgat a térben és vonalakkal rajzolja ki azokat. A kockákat véletlenszerűen rakja ki a térben.

3dpontok.pas
A program a legegyszerűbb 3D-s program. A térben véletlenszerű pontok vannak, ezeket vetíti 2D-re és rajzolja ki.
Hogy térhatású legyen a pontok folyamatosan haladnak a "kamera" felé, így olyan a látvány, mint a Windowsban az Univerzum képernyőkímélőjében.

a1024.pas
Bekapcsolja az 1024x768-as felbontást 256 színnel és rajzol egy vonalat a képernyőre, illetve teszteli a lapok váltását.

a1024b.pas
Kifestett és keretezett téglalapokat rajzol az 1024x768/256 képernyőre.

bill.pas
A program a billetnyűzet kezelésére mutat egy jó módszert, a program egyszerű, csak az ENTER lenyomására vár.

bill2.pas
Az előző billentyűzetkezelő eljáráshoz mégegy példaprogram, amely azt mutatja be, hogyan kérdezhetjük le hogy különböző gombok le vannak e nyomva.

bill3.pas
Ha valaki a READKEY utasítást használná billetnyűzet kezelésére, ez a program kiírja az éppen lenyomott billetnyű kódját, így a speciális billetnyűket is tudjuk kezelni.

bmpsave.pas
A programban lévő SAVEBMP eljárás a 640x480 felbontású 16 színű képernyő tartalmát elmenti egy BMP fájlba.

cso2.pas
Nagyon egyszerű cső effekt. Vonalakból rajzol ki egy csővezetéket, amiben haladunk előre, mintha a metró elején állnánk.

cso3.pas
Az előző cső effekt, de polygonokkal rajzolja ki a falat.

cso4.pas
Továbbfejlesztett cső effekt, itt a cső véletlenszerűen elkanyarodik jobbra-balra, így még izgalmasabb, látványosabb a "száguldás".

kodtab.pas
kiírja a 256 karaktert a képernyőre és mellé írja a kódot is, ez az a kód amit a képernyő memóriába kell írni.

labir.pas
A program egy random labirintust generál, majd kirajzolja a képernyőre. A SPACE lenyomására új labirintust generál.

labir2.pas
A LABIR program kicsit módosított verziója.

sebesseg1.pas
Olyan módszert mutat be, amivel elérhetjük, hogy a programunk minden gépen ugyanolyan sebességgel fusson. Erre a beépített DELAY utasítás nem alkalmas.



A fenti programok mind fordítható és futtatható programok. A grafikus programok a beépített GRAPH.TPU-t használják, az EGAVGA.BGI legyen a program könyvtárában. A programokat Turbo Pascal 7.0 alatt készítettem.
Ha egy programnak egyéb fájlokra volna szüksége akkor azokat a programokat külön könyvtárba helyeztem a szükséges fájlokkal együtt.


A programokat készítette: Orosz Olivér

E-mail: oli76@freemail.hu

java játékokkal foglalkozó oldalaim:
http://oli576.uw.hu
http://java_games.extra.hu
személyes weboldalaim:
http://oli76.extra.hu
http://oli76.ingyenweb.hu