Példaprogamok leírása


A001.pas
A legegyszerűbb kis program, semmit nemcsinál, csak kiír egy egysoros szöveget a képernyőre.

A002.pas
Mielőtt kiírja a szöveget először letörli a képernyőt.

A003.pas
Egy változónak (számnak) ad értékeket, majd kiírja a változó értékét.

A004.pas
Két változóval végez matematikai műveleteket. (pl: c:=a+b; )

A005.pas
Kérdez valamit a felhasználótól, majd szöveget ír ki, attól függően hogy "igen"-t vagy "nem"-et válaszol a felhasználó.

A006.pas
Az előző program, de egyszerű eljárásokat alkalmaz a szöveg kiírására.

A007.pas
Feltesz egy kérdést a felhasználónak, akinek le kell nyomnia az "1" vagy a "2" billentyűt a válaszhoz.

A008.pas
A GOTO utasítást mutatja be egy egyszerű példában (egy ciklust csinál).

A009.pas
A GOTOXY utasítást használja az előző programban (a kiíráshoz).

A010.pas
Ez még mindíg az előző program egy változata. (olyan hatása van, mintha menne a "loading" csík)

A011.pas
Egyszerű ciklus és kiírás.

A012.pas
Majdnem ugyanaz.

A013.pas
Véletlenszerű helyekre ír a képernyőre. (véletlenszámot generál, majd gotoxy)

A014.pas
A billentyűzettel (8,2,4,6) irányíthatunk egy elemet a képernyőn. Q betü lenyomására kilép a program.

A015.pas
A program kér egy kódot, addig nem lép ki, amíg be nem írjuk a helyes kódot (amit az AS2 változó tárol a programban.)

A016.pas
Egy egyszerű menüt mutat a program, 1..4 billetnyűkkel választhatunk belőle.

A017.pas
Közvetlenül a képernyőmemóriába ír (szöveges képernyőn).

A018.pas
Az egész képernyőre véletlenszerű karaktereket rajzol szöveges képernyőn.

A019.pas
Véletlen számokkal tölti fel a képernyőt.

A020.pas
A kéernyő közepén lévő ablakban lévő "szöveget" görgeti. (látványos)

A021.pas
Az előző program módosított verziója.

A022.pas
SCROLL, a képernyőn fentről lefelé mozog a "pálya".

A023.pas
Egy labirintusban irányíthatunk egy kis figurát billetnyűzettel (8,2,4,6), a falakon nemtudunk átmenni.

A024.pas
A labirintus játék továbbfejlesztve, itt már bónusz elemeket vehetünk fel, amikért pontot kapunk.

A025.pas
Karakteres képernyő tartalmát elmenti egy fájlba.

A026.pas
Fájlból betölti a karakteres képernyő tartalmát.

A027.pas
SCROLL, a képernyőn keresztül úszó szöveget jelenít meg.

A028.pas
Egy egyszerű teszt program.

A029.pas
A különböző karakteres képernyőket mutatja meg (1..7 gombok)

A030.pas
Karakteres képernyőn játszhatunk egy TRON játékkal. (irányítás: 8,2,4,6)

A031.pas
Ugyanez a TRON, de mostmár vannak falak.

A032.pas
TRON -mégtöbb fal van.

A033.pas
SNAKE játék karakteres képernyőn.

A034.pas
(320x200/4) CGA grafikus üzemmód bekapcsolása

A035.pas
(320x200/4) vonalak rajzolása

A036.pas
(320x200/4) szöveg írása

A037.pas
(320x200/4) véletlenszerű pontok rajzolása

A038.pas
(320x200/4) pontokat rajzol folyamatosan, így "hangyás" a kép.

A039.pas
(320x200/4) vonalakat rajzol véletlenszerűen

A040.pas
(320x200/4) pattogó labda

A041.pas
(320x200/4) vonal animáció

A042.pas
A TRON játék mostmár helyes időzítéssel (nem DELAY), és jobb billentyűzetkezeléssel. (kurzormozgató billentyűkkel irányítható)

A043.pas
SNAKE klón, helyes időzítéssel, és kurzormozgató billentyűkkel irányítható.

A044.pas
Egy elemet irányíthatsz a képernyőn a kurzormozgató billentyűkkel.

A045.pas
Egy soros szöveget görget keresztbe a képernyőn. Ki van javítva az időzítés, illetve 1..4 gombokkal szabályozható a scroll sebessége.






A fenti programok mind fordítható és futtatható programok. A grafikus programok a beépített GRAPH.TPU-t használják, az EGAVGA.BGI legyen a program könyvtárában (320x200/4 programokhoz CGA.BGI kell). A programokat Turbo Pascal 7.0 alatt készítettem.
Ha egy programnak egyéb fájlokra volna szüksége akkor azokat a programokat külön könyvtárba helyeztem a szükséges fájlokkal együtt.


A programokat készítette: Orosz Olivér

E-mail: oli76@freemail.hu

java játékokkal foglalkozó oldalaim:
http://oli576.uw.hu
http://java_games.extra.hu
személyes weboldalaim:
http://oli76.extra.hu
http://oli76.ingyenweb.hu