Példaprogamok leírása


g320.pas
(320x200/256) Bekapcsolja a 320x200/256 üzemmódot és bemutatja egy pont kirajzolását (PUTPIXEL)

atlatszo.pas
(320x200/256) Megmutatja hogyan lehet 256 színű üzemmódban átlátszó téglalapot festeni.

csillag.pas
A szöveges képernyőre véletlenszerűen kiír egy A, B, C és D betűt, és ha a felhasználó lenyomja valamelyik billentyűt, akkor a hozzá tartozó betűt kicsillagozza a képernyőn.

csillag2.pas
Itt sok A, B, C és D betűt rajzol ki, és csillagoz ki az előző módon.

eger.pas
Szöveges képernyőn kiírja az egér koordinátáit, az egér gomb lenyomására pedig kilép.

exect.pas
Megmutatja hogyan lehet külső programot paraméterrel meghívni. A program Win98-on működik, egyéb oprendszernél a program elérési útját megfelelően be kell állítani. Amúgy a NOTEPAD windows-os programot indítja el ami betölt egy TXT fájlt szerkesztésre.

ferde1.pas
(640x480/16) 45 fokos szögben ír ki egy szöveget a képernyőre.

ferde2.pas
(640x480/16) Az előző program kicsit módosított változata.

ferde3.pas
(640x480/16) Tetszőleges szögben elforgatott szöveget ír ki a képernyőre.

km1.pas
(640x480/16) Elmenti a grafikus képernyő tartalmát egy fájlba.

km2.pas
(640x480/16) Betölti a képernyőre a KM1 által elmentett képet.

resetpal.pas
(640x480/16) Ha megváltoztatjuk az alap 16 színt akkor megmutatja hogyan állíthatjuk vissza az eredeti palettát.

snake.pas
(640x350/16) Egy tetszetős, komplett SNAKE játék.

gt001.pas
(640x350/16) Egy labda pattog a képernyőn egy ablakban. (a DELAY utasítás értékét megfelelően be kell állítani, ha túl gyors a program akkor villog a rajzolás, egyébként nem)

gt002.pas
(640x350/16) Több objektumot mozgat a képernyőn

gt003.pas
(640x350/16) Több objektumot mozgat a képernyőn, a DELAY utasítást kicseréltem egy jobb módszerre, így minden gépen egyforma sebességgel fut a program, a rajzolás nem villog.

tuzijat.pas
(640x350/16) Egy egyszerű tüzijátékot varázsol a képernyőre.









A fenti programok mind fordítható és futtatható programok. A grafikus programok a beépített GRAPH.TPU-t használják, az EGAVGA.BGI legyen a program könyvtárában. A programokat Turbo Pascal 7.0 alatt készítettem.
Ha egy programnak egyéb fájlokra volna szüksége akkor azokat a programokat külön könyvtárba helyeztem a szükséges fájlokkal együtt.


A programokat készítette: Orosz Olivér

E-mail: oli76@freemail.hu

java játékokkal foglalkozó oldalaim:
http://oli576.uw.hu
http://java_games.extra.hu
személyes weboldalaim:
http://oli76.extra.hu
http://oli76.ingyenweb.hu